Sunday, September 14, 2008

Panic! at the Airport

Dua tiga minggu ni aku memang bz gile aa keje. 14 juta keje datang bertimpa, disusuli dengan deadline yang sekangkang jaraknye.. memang heavy ah. Hari ni pun aku xtido. Lepas sahur terus pegi ofis, setel2kan ape yg patut, pastu pegi KLIA untuk hantar Syila pegi Scotland. Aku pun xtau kenapa term “hantar” digunakan. Padahal kalau aku xpegi pun, dia tetap fly kan? Hahahaih~


So ondewei pegi KLIA tuh aku terase kurang senang di bahagian abdomen. Aku terdetik “Eh? Kenape aku kene sindrom butterfly in my stomach nih?”. Takkan la aku nak nervous die nak fly kot kan? Hahaha~ so aku abaikan perasaan itu.. mengantuk barangkali…


Sampai-sampai sane Syila baru lepas check-in, bagasi lah ape bagai. So kitorg tegur-tegur sambil amik-amik gamba (tapi aku xberkamera, jadi tengok je lah. Haha) Elok je lepas Syila membolos imigresen, butterfly dalam perut tadi mula berkocak lagi… aku sakit perut gilbeng. Xtahan. Ah~ ni mesti santapan bbuka/sahur yang dibeli tiap-tiap hari punye pasal nih. Jadi dengan penuh rase sayu aku pun bergegas ke toilet.. duduk punye duduk punye duduk, takde hasil. SHIT~!! Ha. Xde shit. Terus aku bermonolog “demyuh perut. False alarm.. saje je nak malukan aku berak mase occasion.” Jadi aku keluar dari toilet dan ingin pulang ke rumah..


Baru turun satu tingkat, perut sakit lagi!! Terasa ia dipulas-pulas bagai buah pulasan yang dimakan di Cihampelas, Bandung (ahh teringat lak trip pg bandung dulu. Bestnye bandung~). Aku terpakse. Aku redha. Aku pegi toilet tingkat bawah tu pulak. Sekali lagi aku mengambil posisi….. namun masih tiade shit dihasilkan. Aku mula PANIK~!! Kenapa? Sebab aku punye mindset dah pikir APENDIKS! Aku kene apendiks! Punye la fobia akan penyakit itu setelah melihat kesan parut bedahan apendiks di perut Mohd Arifuddin di Matrikulasi Melaka beberapa tahun yang lampau… tidak lama lepas itu Syara pula dilaporkan dijangkiti pandemic (haha) itu. Hakikatnye aku takut untuk berada di bawah pisau bedah. Menonton medik TV je pun dah boleh buat lutut longgar..~





Dengan penuh ego aku keluar dari toilet itu dan bertekad untuk pulang secepat mungkin. “kalau… KALAU aku nak kene apendiks pun biar kene kat rumah, kalo pape hal senang”. Lalu aku membayar parking dan menuju ke kereta. Sampai2 je kat parking lot, DIA BUAT LAGI. Sakit perut gile babi yang memang tak tahan rase macam kalau kene langgar dengan lori Winston pun tak sesakit itu. Lantas aku ke toilet. Tapi kali ini lain. Toilet ni tak sehebat toilet2 yang dekat dalam tuh. Toilet kat dalam tu siap cater utk tourist, bleh la cantik2, kering, ada org lap sume. Toilet aku kalini kat parking lot. Sempit dan sunyi. Dia punya ceiling pun pakai perforated metal sheet. Kalo ade org kat atas tuh aku bukan tau pun. Tah2 dia amik gamba ke ape… tapi itu sume tak dipedulikan. Third round… tolonglah berhasil….


YES! Ade shit! Ade shit! Hahaa ape la jojok cerite pasal tahi nih.. ha dipendekkan lagi story, lepas shitting, aku pumping lah (bukan tekan tubi la.. pam jamban).. saat itu aku rase pelik. Die x ‘down’ kan ape yg aku discharge; sebaliknye, ia NAIK KE ATAS. “OH SHIT~!!! (literally)” aku dah cuak takut kalau-kalau ia melimpah kuar mampus aku bertapak tahi. Dahla tengah ngantuk gilebabz, datang pulak kes2 bangang macam nih. Dengan menggunakan daya pemikiran seorang diktator,yang perlu bijak menangani permasalahan yang timbul on the spot, aku terus mencari langkah macamana nak selamatkan diri andainya ‘ia’ melimpah. Aku nekad aku akan panjat dinding mcm spiderman dan menyusup ke cubicle sebelah (bukan ade orang pun, sunyi je) sekirenye ia berlaku. Setelah air naik hingga tahap meniscus, dimana puncak air tu dah mula mencembung ke atas, aku dah get ready nak web-crawling………….. tapi nasib baik. Ia sampai tahap tu je. Sial punye jamban~


Nak cite tu je pun punye la panjang. Hahaha jamban yang sial~



5 comments:

Zra said...

walu pon hang dah post kes ni dah lama...tp selaku org yg baru saja mmbaca nye...bleh kukatakan...karangan ini bleh meraih adiah sekotak pensel 2B kalo zmn2 skolah rendah dulu...

Amat la menguja kan rasa...seperti turut sara merasa kan 'butterfly' itu...(huuhuu) ...kesimpulan:menghiburkan

amacatlover said...

bes aa aku bace.. tapi kene cover gelak plak sbb dok dlm opis.. haishhhh

keriangandunia said...

Zra: yay dapat hadiah! bleh masuk dalam 'bakul'. hahaha beware of the butterflies~

diha: aku expect lebih SIMPATI berbanding gelak tawa ye. sebab di saat itu aku dalam kesusahan ;p

nurul 'ain said...

oh..jadi situasi 'butterfly in my stomach' ni biasa la eh? kronik ni..cube cerita ape yang berlaku pada harijadi kamu pula..

Anonymous said...

haahaa...selaku pembaca yag baru...
hurmmmm..adoooiiiiaahh...!!!
perut nk terburai xtahan gelak sakan....
lucu sungguh crite komedi kamu nih..haaiihh~~!!