Friday, January 15, 2010

Landasan jiwa/roh/spiritual

Wah sungguh cultureshock menjadi pelajar semula! Semua dah berubah. Kutu-kutu studio dulu dah tak ada, hanya tinggal beberapa kerat yang tak bagi msg pun kalau kelas takde. Kalau dulu, semua info 'di tangan anda' je.. siap boleh ada sample sign beberapa kutu untuk tolong sign-kan attendence kot-kot lambat/ponteng. hahahahahhahahahadoih~

Agak hectic la sikit kebelakangan ni. Khamis 1st week tu kena pegi kem SOULtraxx09 kat Linggi N9. Mula mula masa briefing bajet tengok brochure macam tepi laut, ada gambar kayak la, wall climbing, abseiling la sume ape bagai. Siap suruh bawak glove lagi. Sekali pegi duduk kat tengah-tengah dusun sawit, dalam khemah. Gamba kayak? "Ok group ni kutip sampah dari kayak kuning tu sampai hujung tangga". Itu je kaitan kem dengan kayak. Memang sesuai ah baju oren, macam kat Guantanamo. Dan bagi aku, duduk khemah tengah kebun sawit memang sakit badan ah. Cewah cakap macam byk experience, padahal last (dan first) time duduk khemah pun masa darjah 6 kot. Itu pun tido kat padang sekolah. Kem pun ni mula-mula memang malas ah nak pegi. Kena buat LDK lah ape lah, bukan boleh tambah pointer pun. Haha tapi last-last pegi jugak atas sebab appreciate lecturer dah pilih dapat masuk (yes matangnye aku) dan juga dapat kenal-kenal dengan budak lain.

Nak suruh aku summarize kem ni memang tak ah. Cuma aku jeles la sial ngan budak 3rd year. Happening gilebabs. Membuatkan hatiku rindu kat studiomate lame. haihaihaih........


Ini form mereka yang paling pure sekali. Straight dari kampung, bagi blazer sikit supaya kurang selekeh.
Mie ngan Asan demam, berjangkit kat Alem



p/s: Kecewa tak bawak kamera pada hari itu.

9 comments:

amacatlover said...

yep, last kem mase darjah 6.. aku ingt lagi kekeke

keriangandunia said...

ko pegi gak eh? hahaha kem tu kem ape eh? aku x ingat ah~ yang aku ingat aku bangun pagi ade peanut butter setompok besar kat dahi. mase nak gosok gigi pagi tu tekejut gile ingatkan ketumbuhan/kene binatang berbisa. haha

ila ni said...

WAUUU! PADI CAKAP DIE RINDU BUDAK STUDIO??? die cakap RINDU budak studio?! gilak ah. last aku dgr die ckp mcm tu masa final project 3rd year;

"aku tak sabar-sabar nak datang printing sebab nak jumpa budak-budak studio"

amacatlover said...

hahaha! ade saje budak buat dajal kat ko. haah, aku join jgk. mne blh tak join. tgk geng2 sume join. hehe. aku ingt sgt sbb tu mmg the first n the last ber kemping. kem pebende tah. tapi bes la, wpun ade sorg pelajar pompuan jumpe lalat dlm nasi time mkn mlm tapi yg peliknye kiteorg yg lain terus kan jugak mkn. mebe sbb kebuluran kots. hhaha

jajaf1 said...

"..Gamba kayak? "Ok group ni kutip sampah dari kayak kuning tu sampai hujung tangga". Itu je kaitan kem dengan kayak. Memang sesuai ah baju oren, macam kat Guantanamo..."
hahahaha...memang sengal nk mmpus..org luar tgok mmang sgt nice la..
uisshh rajinn,baik2 budak2 nih..padahal hal dlm ati meyumpah seranah 1001 kata dah....serupa 'tipah tertipu daaa'...ape pon btol sonok der geng 3rd year sempoi abisssh dowh..hahahaaa...tapi...tue sume sementara jew..huuuu~~~

keriangandunia said...

ila: "aku tak sabar-sabar nak datang printing sebab nak jumpa budak-budak studio" hahahahahaha hanye mampu gelak sambil terharu (terharu knp ntah?)

diha: hish.. itu last time berkemping? teruk2~ kene selalu buat aktiviti outdoor. baru cergas. hahaha poyo je mentang2 terpakse pg kem

jajaf1: yayy budak 3rd year bakal berpisah. rasekan rasekannn!!!!

jajaf1 said...

en ikwan : kamu memang jahat..huuu...
sedih tau..mereka sume touching bile sbut pasal nk abis study...huuu yg pasti ak masih dsini dlm sepi mnghitung ari....huuu....(ceh sedih lak)

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

wah.incik padi pasti merindui tuk menyakat studiomate terdahulu.saye windu juge.slmat menempuh alam part2 yg amat membusankan.kini saye akan memasuki alam bekerje.