Monday, June 21, 2010

Bagaikan Ip Man membela Wing Chun

Dalam kancah kemelut pertandingan yang berlangsung kat Afrika Selatan tu, apa tah nama dia aku tak tau sangat sebab yang kedengaran hanyalah bunyi vuvuzela yang bagaikan lalat menghurung bangkai itu, aku akan mengalihkan pandangan ke Timur. Bukanlah untuk menyokong pasukan bolasepak dari timur sebab Germany memang dah konfem di hatiku, tapi aku sendiri yang akan berlangsung ke Shanghai lagi 6 jam dari sekarang. Tujuan utama: Shanghai World Expo 2010. Buatlah itinerary apa pun, yang lain-lain dah tak kisah dah. haha berbekalkan rakan-rakan sekelas yang mahir dalam bidang senibina masing-masing, semuanya bagai tidak sabar untuk menjejakkan kaki ke tanah tumpah darah Mao itu.


Aku masa mula-mula masa tengah planning dulu teruja gak, tapi dah lama sangat, dah cuti lagi,.. dah malehhhh nak pegi. Hahahaha aku harap sejejaknya kaki aku di sana kelak, pemikiran aku akan berubah dan akan kembali menjadi excited seperti manusia lazim.

Aku harap di sana aku akan disajikan dengan santapan-santapan minda dari pelbagai bentuk dan konsep seni reka yang maju.

Aku harap di sana aku akan terlindung dan terselamat dari segala malapetaka dan bencana dan kesusahan dan kelaknatan. Semoga trip kami ini diberkati dan dilimpahi rahmat.

Aku harap di sana aku tidak membazirkan wang ringgit yang sikit ini untuk shopping sakan yang bukan-bukan (pakaian sukan bukan bukan-bukan yeh).

Aku harap di sana aku tak menghadapi kesukaran untuk makan sebab walaupun food provided, tapi mesti ah nak kena adventure sikit kan.. apatah lagi buat penggemar rancangan Bizarre Food. Kalau boleh dapat makanan macam Mohd Chan Abdullah pun cun gak.. haihh apakandaya.. tau-tau je lah makanan kat sana memang sinonim dengan ke-tidakhalal-annya. Jadi walau apa jua yang berlaku, pastikan makanan itu halal, ye! Sebab ia akan menjadi sebahagian daripada darah daging. Kadang-kadang yang dah termaktub halal tu pun orang boleh pertikai..


Kalau kau, makan tak?

3 comments:

faha said...

dah la ade tande halal, fresh pastu air flown. peh lengkap pakej. btul2 bersih dan suci. baik mkn. haha

mr_bread said...

gamba lame...tah2 potosop...

keriangandunia said...

faha: yess! yg penting kene yakin. dah terang lagi bersuluh HALAL tu kan. hahahahaha

raj: jenama "pasar" tu. gile melayu. hahaha kalo jumpe memang rezeki ah